دسته‌بندی نشده

مهر ناخن برای فرنچ

مهر ناخن برای فرنچ

مهر ناخن برای فرنچ

با سلام و درود به همه شما همراهان عزیز و گرامی. به دیتا میکاپ خوش امدید. یکی از اساسی ترین وسیله ها برای زیبا تر کردن لاک ناخن های تان و از اساسی ترین ابزار هر نیل ارتیستی مهر ناخن برای فرنچ می باشد که نیاز مند رعایت نکاتی است که در ادامه به بیان ان ها خواهیم پرداخت. اگر شما نیز قصد تهیه این محصول را دارید اما از طرز استفاده ان نااگاهید ادامه این پست را از دست ندهید و تا پایان با ما همراه باشید.

 

استمپر یا مهر ناخن چیست؟

مهر ناخن برای انتقال طرح‌ها از روی شابلون فلزی به ناخن به کار می‌رود. اما شابلون یا صفحه مهر ناخن چیست؟ شابلون‌های فلزی ورقه‌ای هستند که طرح‌های گوناگونی روی آن‌ وجود دارد. برای چاپ کردن این طرح‌ها روی ناخن نیاز به وسیله‌ای داریم که طرح را از شابلون بلند کند و به صورت تمیز و کامل، روی ناخن مهر کند.

 

چگونه با مهر ناخن کار کنیم (مهر و شابلون)

مهر ناخن را می‌توانید با لاک معمولی و استمپینگ ژل استفاده کنید که در ادامه هریک را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

مهر ناخن برای فرنچ

 

طرز استفاده از مهر ناخن ژله ای با لاک معمولی

از آنجایی که لاک معمولی با جریان هوا خشک می‌شود، باید کمی دست بجنبانید و مراحل زیر را (یک تا چهار) سریع انجام دهید تا لاک خشک نشود.

  1. کنار طرح انتخابی خود روی شابلون، لاک بزنید. (به هیچ وجه روی طرح را لاک نزنید)
  1. با کاردکی که کنار مهر ناخن است یا کارت بانکی، لاک را با زاویه 30 تا 45 درجه روی سطح طرح پخش کنید. این کار را باید سریع و در عین حال نرم انجام دهید.
  2. مهر ناخن را به صورت غلطکی روی طرح شابلون قرار دهید تا طرح به درستی روی مهر منتقل شود.
  1. یک دقیقه صبر کنید تا طرح روی مهر کاملاً خشک شود.
  2. لاک موردنظرتان را روی ناخن بزنید و صبر کنید تا کمی خشک شود (لاک باید کمی نوچی داشته باشد و کامل خشک نشود)
  3. مهر را به صورت غلطکی روی چسبندگی لاک بگذارید تا طرح به درستی روی ناخن چاپ شود.

7. کمی صبر کنید و در نهایت، یک لایه تاپ کت معمولی بزنید.

مهر ناخن برای فرنچ

 

مهر ناخن برای فرنچ

یکی از ویدئوهای وایرال‌شده در این روزها، فرنچ کردن با سری مهر ناخن است. شما می‌توانید روی سری مهر ناخن، لاک یا لاک ژلی را بزنید که می‌خواهید با آن فرنچ کنید.

  1. روی سری سیلیکونی مهر ناخن، اندکی لاک دلخواهتان را بزنید.
  2. ناخنتان را آرام و بدون فشار، در سری مهر فرو کنید (اگر ناخن‌هایتان کوتاه است، از پیل آف استفاده کنید تا پوست دستتان تمیز بماند).
  3. در صورت استفاده از لاک ژل، انگشتانتان را در دستگاه uv/led خشک کنید.
  4. یک لایه تاپ کت بزنید و خشک کنید.
  • اگر ناخن‌های تیز و خنجری دارید، این روش را امتحان نکنید. چون سری مهر آسیب می‌بیند و ممکن است پاره شود.
  • اگر از لاک معمولی استفاده می‌کنید، باید عجله کنید. زیرا لاک روی سری مهر خشک می‌شود و نمی‌توانید طرح را تمیز دربیاورید.
  • می‌توانید این روش را با انواع دیزاین ناخن ترکیب کنید؛ برای مثال فویل ناخن را روی قسمت‌هایی پایینی بزنید یا از لاک ژل دیسکو استفاده کنید.

 

چگونه مهر ناخن را تمیز کنیم

سری مهر ناخن را فقط و فقط با نوار چسب تمیز کنید. این موضوع هم برای زمانی صدق می‌‌کند که می‌خواهید اضافه‌های طرح را پاک کنید و هم برای زمانی که قصد تمیز کردن تمام سطح سری مهر را دارید. اگر مهر ناخن را به روش اشتباهی تمیز کنید، مهر خراب می‌شود و باید با آن خداحافظی کنید!

اگر سری مهرمان خیلی کثیف بود و با نوار چسب پاک نشد، چه؟ سری مهر را با آب و بدون هیچ شوینده‌ای بشویید و روی دستمال بدون پرزی قرار دهید تا خشک شود. به هیچ وجه از استون و الکل استفاده نکنید.

سؤال آخر اینکه اگر به هر دلیلی از لاک ژل استفاده کردم، چگونه آن را از سری مهر پاک کنم؟ پیش از هر کار، مهر ناخن را در دستگاه uv/led قرار دهید تا کاملاً خشک شود. حالا با چسب نواری، مهر را تمیز کنید.

 

 

نکات استفاده از مهر ناخن

  • برای کار با مهر و شابلون، از لاک معمولی یا استمپینگ ژل استفاده کنید. لاک ژل طرح شابلون را به درستی بلند نمی‌کند.
  • سری مهر ناخن نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد. حتماً از چسب نواری برای تمیز کردن آن استفاده کنید و بعد از استفاده، در آن را قرار دهید. اگر مهر ناختان در ندارد، از یک کیسه پلاستیکی استفاده کنید.
  • وقتی طرح را روی ناخن‌ها مهر می‌کنید، استمپینگ ژل یا لاک معمولی باید مقداری نوچی (چسبندگی) داشته باشند.
  • برای فرنچ با مهر ناخن، می‌توانید از لاک معمولی، لاک ژل و ژل‌های اکریلیک استفاده کنید.
  • برای نتیجه بهتر، حتماً از لاک‌ ‌های غلیظ استفاده کنید. لاک‌های های‌ لتو همگی غلظت مناسبی دارند.
  • کاردک را بعد از هر بار استفاده با استون تمیز کنید تا سطح آن ناهموار نشود.
  • کاردک‌کشی در استفاده از مهر ناخن بسیار مهم است. حتماً کاردک را با درجه 30 تا 45 درجه روی شابلون بکشید، در غیر این صورت لاک به درستی روی شابلون نمی‌چسبد.
  • برای تمیز کردن شابلون‌های فلزی، از استون صددرصد بدون روغن استفاده کنید.
  • در صورتی که موفق نشدید طرح را روی مهر ناخن بیندازید، سطح شابلون را با استون کاملاً پاک کنید و بعد از خشک شدن، این بار لاک را در جهتی متفاوت روی شابلون پخش کنید.
  • هیچ‌گاه در مجاورت هوا یا باد کولر، از شابلون استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود که لاک روی طرح، نازک و خشک شود و در نتیجه، طرح به مهر منتقل نشود.

مهر ناخن برای فرنچ

ابزار ضروری برای استمپر ناخن :

  • بیس کوت
  • لاک ناخن
  • صفحه دارای طرح مورد نظر یا شابلون
  • لیسک، ابزار مخصوص استمپر
  • دستمال کاغذی
  • پد یا توپ پنبه ای
  • استون
  • براش سر کج
  • خشک کن لاک ناخن

استمپر ناخن چیست؟

شاید بعد از دیدن طرح ها و دیزاین ها مختلف بر روی ناخن اینطور تصور کنید که چه جوری میشه این دیزاین ها و طرح ها با دقت و ظرافت خیلی زیادی روی ناخن ها کشیده بشه و این طرح ها بدون هیچ تفاوتی، کاملا یکسان بر روی ناخن ها ایجاد بشه؟

اگرچه برخی نیل آرتیست ها این مهارت رو دارند و میتونن طرحهای ظریف و جذاب رو با قلمو روی ناخن ها طراحی کنند اما این روزها روش های مختلفی هم برای طراحی روی ناخن ها وجود داره که استفاده از استمپر ناخن یا مُهر ناخن، یکی از این ابزارهای فوق العاده کاربردی هست.

استمپر ناخن همونطور که از اسم آن پیداست، عملکردی شبیه به استمپ و مهرهای معمولی که در همه جا مورد استفاده قرار می گیره، داره و به شما کمک میکنه تا بتونید هر طرح و نقشی که تمایل دارید رو بر روی ناخن هاتون ایجاد کنید و از این زیبایی ایجاد شده، لذت ببرید.

در واقع استمپر ناخن یک بسته بندی و کیت از شابلون ها و ابزار مخصوص هست که باید تکنیک استفاده از اون رو بلد باشید تا بتونید طرح و دیزاین زیبایی رو بر روی ناخن هاتون به وجود بیارید. در ادامه روش کار با استمپر ناخن رو به شما آموزش داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *