دسته‌بندی نشده

خط چشم گوزنی آکواریومی

http://datamakup.ir/

خط چشم گوزنی آکواریومی

سلام به همه شما زیباجویان و دوستداران سایت دیتا میکاپ. چشم ها از مهمترین معیارهای جذابیت صورت به شمار می روند که می توان با آرایش و میکاپ، زیبایی آنها را چندین برابر کرد. خط چشم ماژیکی یکی از این لوازم پر طرفدار است که قادر است به سادگی، جلوه ای بی نظیر به چشم هایتان ببخشد. به همین منظور قصد داریم در این مقاله به معرفی خط چشم گوزنی آکواریومی برای انتخابی با کیفیت و مقرون به صرفه پرداخته و نکاتی جالب و مهم برای استفاده صحیح از آن را شرح دهیم.

خط چشم گوزنی آکواریومی
خط چشم گوزنی آکواریومی

با انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها آشنا شوید

تاریخچه استفاده از خط چشم به مصر و هند باستان و بین‌النهرین باز می‌گردد. مردم آن زمان برای محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی، دور چشم‌های خود خط‌های سیاه و تیره می‌کشیدند و برخی دیگر نیز بر این اعتقاد بودند که این کار از آن‌ها در برابر چشم بد و شیطانی محافظت می‌کند. ا
از گذشته تا به امروز خط چشم‌ها تغییرات زیادی داشته‌اند و مطابق با مد روز تغییر کرده‌اند و در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف وارد بازار شده‌اند. خط چشم‌ها معمولا از 3 ماده اصلی تشکیل می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به فرم‌دهنده، غلیظ‌کننده و رنگدانه اشاره کرد. فرم‌دهنده برای سهولت در استفاده از مواد داخل خط چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.  رنگدانه نیز همان‌طور که از نامش پیدا است برای رنگی کردن خط چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد و از اکسیدهای آهن برای رنگ مشکی و قهوه‌ای و دی‌اکسید تیتانیوم برای رنگ‌های روشن تشکیل می‌شود.
 

انواع خط چشم و روش استفاده از آن‌ها

خط چشم تاثیر زیادی بر زیبایی چشم‌ها دارد و استفاده از آن تا حدودی نیاز به مهارت و تجربه دارد. کشیدن خط چشم‌های زیبا و خاص یک نوع هنر آرایشگری است و هر نوع آن، کار خاص و متفاوتی روی چشم‌ها انجام می‌دهد. خط چشم‌ها انواع متفاوتی دارند و با شناخت کامل آن‌ها می‌توانید یک نوع خط چشم مناسب را انتخاب و از آن استفاده کنید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد انواع خط چشم و طرز استفاده از هر کدام از آن‌ها صحبت کنیم. اگر به این وسیله آرایشی علاقه دارید و می‌خواهیم با انواع آن آشنا شوید تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

در حالت کلی به 5 نوع تقسیم‌بندی می‌شوند. این 5 نوع شامل خط چشم مدادی یا مداد چشم، خط چشم مایع، خط چشم ماژیکی، خط چشم ژله‌ای و خط چشم پودری است. در ادامه به توضیح مفصل هر کدام از این مدل‌ها می‌پردازیم.

انواع
انواع

خط چشم مدادی یا مداد چشم

یکی از قدیمی‌ترین، متداول‌ترین و پرکاربردترین نوع خط چشم است که در بازار وجود دارد. این نوع خط چشم به دلیل راحتی در استفاده مناسب خانم‌های مبتدی است که تجربه و مهارت زیادی در استفاده و کشیدن خط چشم ندارند. به راحتی روی پلک کشیده می‌شود و روی پوست سر نمی‌خورد. خط چشم مدادی یا مداد چشم، علاوه بر روی پلک، داخل چشم نیز قابل استفاده است. خط چشم مدادی مانند دیگر خط چشم‌ها ماندگاری بالایی ندارد و به سرعت از روی پلک پاک می‌شود، از این رو نیاز به ترمیم دارد. این نوع خط چشم‌ها معمولا ریزش زیادی دارند و به راحتی روی پوست پخش می‌شوند و ظاهر آرایش را کثیف نشان می‌دهند.
اگر مبتدی هستید و استفاده از خط چشم برای‌تان دشوار است پیشنهاد ما به شما استفاده از خط چشم مدادی است. خط چشم مدادی انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مداد قابل تراش، مداد چشم پایه پودری، مداد سرمه، مداد پایه واکسی و مداد پیچی مکانیکی اشاره کرد.

خط چشم مایع

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین انواع خط چشم است که در بازار موجود می‌باشد. مواد داخل خط چشم مایع همان‌طور که از نامش پیدا است مایع است و همین موضوع استفاده از خط چشم مایع را کمی سخت و دشوار می‌کند. در نتیجه این نوع خط چشم برای خانم‌هایی مناسب است که مهارت خوبی در کشیدن خط چشم دارند. برس خط چشم مایع، مویی است و به راحتی مداد چشم، روی پلک کشیده نمی‌شود. حال اگر مبتدی هستید و دوست دارید از خط چشم مایع استفاده کنید باید زیاد تمرین کنید تا با کنترل لرزش دست، باعث سیاه و کثیف شدن اطراف چشم خود نشوید. خط چشم مایع در کنار سختی‌هایی که دارد از مزایای زیادی نیز برخوردار است.

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های خط چشم مایع می‌توان به کشیدن خط ظریف و نازک، دوام و ماندگاری بیشتر نسبت به خط چشم مدادی، پخش نشدن روی پوست پلک و کشیدن خط چشم‌های گربه‌ای و مجلسی اشاره کرد. با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم اگر می‌خواهید یک خط چشم زیبا، ظریف و با ماندگاری بالا داشته باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خط چشم مایع است. خط چشم ماژیکی نیز نوعی خط چشم مایع است که در ادامه در مورد آن صحبت می‌کنیم. بلندی قد خط چشم بستگی به سلیقه و فرم چشم هر شخصی دارد و تا هر چقدر که دوست داشته باشید می‌توانید دم آن را امتداد دهید.

خط چشم گوزنی آکواریومی

اگر هم می‌خواهید یک خط چشم سراسری داشته باشید می‌توانید از گوشه داخلی چشم شروع کنید و تا وسط چشم بکشید. خط چشم‌ها را به یکدیگر وصل کنید تا کاملا یکدست شود. سعی کنید خط چشم را دقیقا روی خط رویش مژه‌ها بکشید تا فضای خالی بین خط چشم و مژه‌ها باقی نماند. خط  نیاز به چند ثانیه زمام دارد تا به خوبی خشک شود.  بعد از خشک شدن هیچ ریزشی ندارد و معمولا برای مراسم‌های خاص و طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع خط چشم همچنین طرفداران زیادی در بین آرایشگران و میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای دارد.

خط چشم ماژیکی

یکی دیگر از انواع خط چشم‌ها است که برای زیباتر کردن چشم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از خط چشم ماژیکی راحت‌تر از خط چشم مایع است و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. خط چشم ماژیکی نیز مانند هر خط چشم دیگری یکسری مزایا و یکسری معایب دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

از مهم‌ترین مزیت‌های خط چشم ماژیکی می‌توان به استفاده راحت و بی‌دردسر، ماندگاری بالا، عدم پخش شدن و متناسب بودن با هر آرایشی اشاره کرد. از جمله معایب خط چشم ماژیکی نیز می‌توان به غلظت کم و پاک کردن سخت و دشوار اشاره کرد.

خط چشم گوزنی آکواریومی

این نوع خط چشم به سرعت خشک می‌شود  برای کشیدن خط چشم‌های گربه‌ای و دنباله‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته مهمی که در رابطه با خط چشم ماژیکی وجود دارد این است که بعد از استفاده، درپوش خط چشم را محکم ببندید تا دیرتر خشک شود. برای کشیدن این نوع خط چشم نیز از گوشه داخلی چشم شروع کنید و به سمت انتها چشم ادامه دهید. هر چه به انتها و دم خط چشم نزدیک می‌شوید خط را ضخیم‌تر کنید تا جلوه زیباتری داشته باشد.

خط چشم گوزنی آکواریومی
خط چشم گوزنی آکواریومی

خط چشم ژله‌ای

یکی از انواع لوازم آرایش مربوط به چشم‌ها است که در کنار مرغوبیت روش استفاده ساده‌ای نیز دارد. خط چشم ژله‌ای از لحاظ شکل ظاهری شبیه به خط چشم مایع است اما از نظر ترکیبات به کار رفته کاملا متفاوت است. این نوع خط چشم با ترکیبات غلیظ و بافت نرم و کرمی که دارد از ماندگاری بالایی برخوردار است و به راحتی اطراف چشم پخش نمی‌شود. از خط چشم ژله‌ای معمولا برای کشیدن خط‌های صاف و یکدست روی پلک استفاده می‌شود. اگر به دنبال خط چشمی هستید که برای پوست نازک و حساس پشت چشم مناسب باشد و موقع پاک کردن پوست‌تان را چروکیده و خراب نکند، خط چشم ژله‌ای بهترین گزینه است.

خط چشم گوزنی آکواریومی

این نوع خط چشم غلظت خوبی دارد و رقیق نیست، از این رو برای افرادی که مهارت کافی برای کشیدن خط چشم ندارند انتخاب مناسبی است. خط چشم ژله در زمان کوتاهی خشک می‌شود و ریزش و پخشی ندارد. خط چشم ژله‌ای برای خانم‌هایی که پوست مرطوبی دارند مناسب‌تر است و باعث خشک شدن پوست پلک‌شان نمی‌شود.

 گوزنی آکواریومی

دست‌تان را ثابت نگه دارید و از گوشه داخلی چشم شروع به کشیدن خط کنید. این کار را به آهستگی انجام دهید تا خط چشم‌تان خراب نشود. این نوع خط چشم نیز مانند دیگر خط چشم‌ها از گوشه داخلی چشم شروع می‌شود و هرچه به سمت دم نزدیک می‌شود ضخیم‌تر می‌شود.

خط چشم پودری

ماندگاری نسبتا بالایی دارد و ظاهر آرایش را کاملا زیبا و جذاب می‌کند. خط چشم‌های پودری دارای رنگدانه‌های مشکی و غنی هستند و تا ساعت‌های طولانی بدون ریزش و پخشی روی پوست پلک باقی می‌مانند. خط چشم پودری بعد از استفاده کم‌رنگ نمی‌شود و جلوه‌ای مات و مخملی دارد. این نوع از خط چشم هم برای خانم‌های مبتدی و هر برای خانم‌های حرفه‌ای قابل استفاده است و هیچگونه حساسیتی روی پوست نازک و حساس پلک ایجاد نمی‌کند.

خط چشم‌ها از نظر بافت، رنگ و مدل تنوع زیادی دارند و انتخاب هر کدام از آن‌ها بستگی به علاقه و مهارت شما در کار آرایشگری دارد. در این مقاله در مورد مدل‌های مختلف خط چشم صحبت کردیم و روش استفاده از هر کدام را به شما توضیح دادیم.

خط چشم گوزنی آکواریومی
خط چشم گوزنی آکواریومی

خط چشم گوزنی آکواریومی

گاهی بدون استفاده از سایه‌های چشم و ابرو فقط با یک خط چشم می‌شود چشم‌ها را بسیار جذاب‌تر کرد و این به آن معناست که این بخش از آرایش چشم را نمی‌توان به راحتی از صورت خود پاک کنید. برای این کار باید هر چند وقت یک بار یک قلم خط چشم خوب بگیرید. خط چشم گوزنی تایلامی با سر ماژیکی نرم و رنگ مشکی یک عنصر مهم آرایشی برای شماست و چشمانی زیبا و دلربا برای شما به ارمغان می‌آورد. کار با این محصول بسیار آسان است و می‌توانید به راحتی با آن ها خط چشم های فانتزی بکشید.

  • خط چشم گوزنی تایلامی
  • دارای قلم ماژیکی
  • استفاده آسان
  • مناسب برای زیبا سازی چشم
  • کاملاً مشکی
  • روان
  • با دوام
  • طراحی زیبا
  • وزن: 3 گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *